måndag 27 juli 2009

En fundering från badet...

Jag har tillsammans med familjen varit på utomhusbadet ett antal gånger under sommaren. Något som varje gång förvånat mig är att väldigt få kvinnor i min storlek badar och om de badar så har de gärna baddräkt med t-shirt över eller solbadkläder som ser ut som t-shirt och sen byxor på det som går till knäna. Jag letade faktiskt efter en baddräkt just för att det är lättare att ha på sig när man är i bassängen och busar, men tyvärr hittade jag ingen. I år köpte jag bikini och blev så glad för att jag lyckades få tag i en där både top och byxa passar mig.

Är det på något sätt fult att bada i vanlig baddräkt eller bikini när man är stor? Själv struttar jag glatt runt i bikini, badar och busar med barnen. Är jag konstig? Jag ber inte om ursäkt för min storlek. Jag är stor oavsett om jag har bikini eller döljer kroppen med kläder ovanpå. Jag tycker det är synd om en människa skäms över sig själv bara för att hon eller han är stor.

Jag badar glatt vidare, kastar boll och busar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar