söndag 2 september 2012

Åhh vad gott!

Varmrökt lax och äggröra. Det var länge sedan jag åt det men det rekommenderas å det varmaste. Det blev kvällsmaten vid ett tillfälle nu i veckan. Tydligen hade en av kedjorna en drive med varmrökt lax till mycket bra pris och detta blev jag bjuden på.

Äggröra är enkelt att göra i micron, välj mellan att ha mjölk eller grädde i den, helt efter smak och vad som finns i kylen. Knäck äggen, rör ihop med en gaffel, blanda i mjölk eller grädde och kör 1-2 minuter, veva runt, kör någon minut till, veva igen och gör det tills du är nöjd med resultatet. Det går utmärkt att ha äggröra till annat också, skinka tex eller som tillbehör till grillad/ stekt kyckling. Äggröra fungerar till mycket

Fisken, ja den var bara att klä av och pilla loss så mycket jag önskade från benen. Den var så fin så den smälte munnen.

Tyvärr tog jag ingen bild men tipset ger jag gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar