lördag 9 maj 2009

Mamma de växer ut nu!

Att barn är underbara och att deras funderingar ofta både är kloka och snusförnuftiga får mig ofta att skratta. Deras sätt att kombinera sina tankar och logik är något som vi vuxna tyvärr ofta förlorat.
Vår son som snart blir 9 kommer nästan dagligen med små lustiga kommentarer och frågor om än det ena och än det andra. Ofta hamnar vi i små pratstunder han och jag om hur saker och ting hänger ihop, eller om de inte hänger ihop alls. Han är så klok min son.
Sonen har i många år varit intresserad av mamma och pappas muskler. Framför allt våra biceps då. Från början var han väldigt facinerad över att mamma hade större muskler än pappa. I själva verket var det så att jag hade större överarmsmått eftersom jag vägde ungefär 50% mer än min man. Några år senare deklarerade sonen brutalt ärligt att "mamma har inte strörre muskler än pappa, det är bara skinnet som hänger". Naturligtvis sa han det med ett stort leende han hade kommit på det helt själv.
Här om dagen så sa jag till honom " kolla här!" Då hade jag sträckt armarna över huvudet och spände musklerna genom att vika händerna bakom huvudet. Bra sa sonen! Bra! De växer ut nu!
Jag satte mig skrattande på närmsta stol. Visst är han underbar min son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar