onsdag 21 januari 2009

Chili


Jag har helt klart inspirerats av Airams recept på Chili när jag gjorde denna. Länk till Airam hittar du i länklistan till höger. Skillnaden är bara att jag gjorde hennes förra gången och körde på en höft den här gången. Hur mycket de skiljer har jag inte kollat. Maken blev satt på att fräsa färs medan resten av familjen var i väg. När jag kom hem fixade jag resten. Därför missade jag löken den här gången. Jag lovar. Lök är inget jag missar normalt ;)


Till Chili behövs


  • rejält med blandfärs

  • en liten gul lök ( jag glömde faktiskt och tog lökpulver, en ren miss pga av stress)

  • tomatpuré

  • chilipulver eller cayennepeppar eller båda, ta efter smak. Jag tog även i mixad nymald peppar
  • grädde till en lagom konsistens

  • ½ burk sojabönor

Stek i smör och smaka av med kryddorna.


Nästa gång ska jag använda en hel burk bönor och göra en STOR sats med chili. Det är bra att ha på lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar