fredag 23 januari 2009

Vad du är duktig!

Jag får med jämna mellanrum höra att jag är duktig. Att folk runt om mig är imponerade över vad jag gjort det senaste halvåret. Är jag duktig? Och på vilket sätt?
Är det inte så att när man säger "vad du är duktig!" till någon i det här sammanhanget så menar man egentligen "det där hade jag aldrig klarat av själv!"

Jag känner inte att jag försakar något. OM jag skulle vilja äta en tallrik pasta så kan jag ju göra det. Risken är bara att jag får magknip eller blir väldigt bubblig i magen. Jag tror inte det händer så mycket mer faktiskt. Jo, att jag blir sugen på annat en stund efter jag har ätit.
Så.. jag känner mig inte ett dugg duktig egentligen. Jag äter en kost som gör att jag mår bra.

I går gjorde jag chokladmousse på LCHF vis. Jag ska lägga upp bild och beskrivning på det lite senare. Att äta chokladmousse en torsdagkväll och sen på morgonen inse att jag väger 5hg mindre än dagen innan är väl inte så hemskt?

Ska jag då ta åt mig av att folk runt omkring mig säger att jag är duktig? Eller ska jag kanske tycka synd om de som inte hittat till den kost som de både mår bra av och njuter av?

Men det är klart vill de ge mig en guldstjärna för att jag äter allt det goda så.... det är ok, jag kan vara duktig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar