torsdag 8 januari 2009

Omelett med lax


I kväll skulle det enligt min middagslista, ja, jag är duktig och planerar en månad i förväg, serveras Joakims specialsoppa. Själv var jag inte sugen på den utan gjorde mig en omelett på det jag hade hemma. Under tiden hjälptes jag och dottern åt att göra soppan till barnen och min man.

Omeletten bestod av.
4 ägg
en skvätt vispgrädde

fyllningen bestod av
lax (rester jag frusit efter nyårslaxen)
ungefär lika delar Creme Fraiche och Majonnäs
färsk limejuice
salt
vitpeppar

Stek omeletten i smör och lägg på fyllningen.

Jag delade omeletten i två delar och räknade med att ha andra halvan till lunch i morgon, men döm om min förvåning när jag lite senare på kvällen ser min man sitta och mumsa i sig den. ;)
Han hade tid hos tandläkaren och kom hem lite senare än oss andra. Barnen slog tidigare på kvällen vad om ifall pappa skulle välja soppa eller omelett. Dottern vann och min omelett försvann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar