onsdag 7 januari 2009

Mammas specialsås- Tacos på vårt sätt

Tacos är en superrätt för alla! Maten går att variera och alla tar det som de vill ha. Perfekt att bjuda folk på så där lite snabbt, stek en bytta med blandfärs och en med kycklingfärs och det passar de flesta. Vegetarianerna får hoppa över köttet. Vet man att det kommer att sitta vegetarianer runt bordet så gör en bönsallad till.

Vi köper mjuka Tortillabröd som vi använder i stället för hårda Tacoskal.
Barnen älskar att fylla sina bröd med det de är sugna på.

På bilden visas "Mammas specialsås" Det är sonen som döpt den. Den består av passerade tomater och kryddor. Det är allt. Kryddorna brukar vara chilipulver/peppar, cayennepeppar, lite salt, paprika, ibland vitlök. Jag köper inte tacosås eller tacokryddor utan gör själv efter tycke och smak. Ska jag vara ärlig tycker jag att Tacosåserna som finns i affären är på tok för söta!
Själv hoppar jag såsen och brödet och rör i stället ihop lite Creme Frache och lite majonnäs som jag kryddar och har till mitt kött och lite grönsaker.
En maträtt för LCHF-ätare och alla andra.
Skulle det bli kryddad färs över är det perfekt att använda i en lunchomelett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar