lördag 24 januari 2009

Tonfiskröra med ägg


Tonfiskröra är lätt att variera, det är snabbt och det är enkelt. Dessutom är det bra mat.

Jag valde att ha små ägghalvor till. Äggen var verkligen små därför så många ;)

Till röran använde jag


  • en burk tonfisk i olja, häll av en del av oljan så det inte blir för blött

  • en halv liten finhackad lök, använd gärna rödlök och strimla i stället om du önskar

  • Majonnäs, jag använde citron majonnäs och vanlig majonnäs

  • Röd paprika, några strimlor som jag finhackade

  • Vitkål, hackad

Listan ovanför är bara ett tips på innehåll i en tonfiskröra. Använd din fantasi och det du har i kylen. Jag gillar vitkål eftersom det ger lite tuggmotstånd, men bara en röra på tonfisk och strimlad lök är god till ett ägg eller en sallad.


Röran ovan passar till 2 personer eller till en om man är riktigt hungrig, helt beroende på vad du väljer att ha till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar